12 жовтня 2017

Обласний семінар вчителів історії

Минуло більше  100 років  як відійшли у вічність графи Капністи. Але ми продовжуємо згадувати добрим словом їх діяльність. Після проголошення  незалежності у м. Харкові заснований благодійний  фонд Капністів з метою повернення до належного стану архітектурних пам’яток цієї  знаменитої   родини та відновлення духовних цінностей сім’ї.
Нащадки родини Капністів цікавляться історією  свого родовіду, вони займаються підготовкою до друку 3-томного видання родоводу Мусіних-Пушкіних.
Вони є для нас прикладом, як треба любити свою Батьківщину, рідний край, його історію. Бо як сказав М.Рильський «Хто не знає  свого минулого, той не вартий свого майбутнього». Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не годен пошани. 
З метою ознайомлення учнів з  життєписом  та  діяльністю  видатних  особистостей  України та  рідного  краю кінця  ХІХ-  початку  ХХ століття -Варвари  Василівни  та  Василя  Олексійовича  Капністів; показати  їх  вплив  на  розвиток  української  культури,  становлення   української  державності; виховування почуття партріотизму, гордості за історичне минуле українського народу  та  рідного  краю, в рамках обласного семінару вчителів історії буо проведено засідання шкільного краєзнавчого клубу старшокласників Лебединської ЗОШ І – ІІІ ст. № 1 на тему
«Внесок родини Капністів у розвиток української культури, становленя української державності наприкінці ХІХ  - на початку ХХ ст.» вчителем Тимошенко І.М. Засідання  проводило у Лебединському художньому музеї.
Це дало можливість ще краще відчути епоху Капністів, їхні досягнення, заслуги і пройнятися повагою і шаною до минулих поколінь. Все це сприяло розвитку пізнавальних інтересів, творчих здібностей, наші учні перебували у музеї не як споживачі інформації , не як об’єкти виховного впливу, а як рівноправні співрозмовники, активні учасники діалогу, у ході якого відбувається самонавчання й саморозвиток, включаючи механізми творчої внутрішньої активності. В результаті такої діяльності учні мають більші соціальні можливості, ніж роблячи те саме, наодинці. Названі факти свідчать про  формування соціальної  та громадянської компетентностей, вплив на учнів музейної педагогіки, як галузі діяльності, що здійснює передачу культурного досвіду на основі  міждисциплінарного і поліхудожнього підходу через педагогічний процес в умовах музейного середовища.