З метою обговорення актуальних питань формування та
розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів дошкільних,
загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих та позашкільних закладів освіти,
27 лютого 2020 року на базі Комунального закладу Сумський обласний інститут
післядипломної педагогічної освіти було проведено ІV Всеукраїнську
науково-методичну практичну конференцію «Особистісно-професійна компетентність
педагога: теорія і практика».
Співорганізаторами конференції виступили
Міністерство освіти і науки України, Департамент освіти і науки Сумської
обласної державної адміністрації, Державна наукова установа «Інститут
модернізації змісту освіти», Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих
Національної академії педагогічних наук України, Інститут проблем виховання
Національної академії педагогічних наук України, Комунальний вищий навчальний
заклад «Харківська академія неперервної освіти», Комунальний заклад вищої
освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпровської обласної ради»,
Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Миколаївський
обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
З вітальним словом до учасників конференції
звернулася директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної
адміністрації, доктор юридичних наук, професор Вікторія Гробова, яка зазначила,
що формування та розвиток індивідуальних та життєвих компетентностей учнів
важливо налагоджувати через їх шкільний досвід та взаємодію з викладачами. Вона
відмітила, що освітяни мають на власному прикладі показувати прагнення до
постійного вдосконалення, здорового способу життя та інноваційності у всіх
сферах діяльності. Продовжив привітання голова оргкомітету конференції, ректор
КЗ СОІППО, доктор історичних наук, доцент Юрій Нікітін, який наголосив на
щорічному зростанні масштабів конференції, що надає більше можливостей
обговорити актуальні питання формування та розвитку особистісно-професійної
компетентності педагогів та обмінятися цінним досвідом з колегами-освітянами.
Інформативних секційних засідань, творчих та особистих надбань учасникам
побажав Іван Бех, директор Інституту проблем виховання Національної Академії
педагогічних наук України, доктор психологічних наук, академік.
Пленарне засідання розпочала завідувач кафедри
теорії і методики змісту освіти КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент
Лариса Сєрих. У своїй доповіді вона розкрила питання компетентнісного підходу
модернізації освітнього процесу закладів післядипломної освіти, а саме: ролі
методик, технологій та участі в освітніх проектах для розвитку людського та
професійного потенціалу серед педагогів.
З доповіддю про основні етапи реалізації наукової
розробки, над якою працює науково-педагогічний колектив Інституту, виступив
проректор з наукової роботи КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент
Сергій Грицай. Він зупинився на актуальних компетентностях сучасного педагога
та створеній науковій моделі розвитку особистісно-професійної компетентності
педагога в системі післядипломної педагогічної освіти.
Протягом пленарного засідання учасники конференції
прослухати та обговорити доповіді заступника директора з навчально-виробничої
роботи Державного професійно-технічного навчального закладу «Сумське вище
професійне училище будівництва і дизайну» Валерії Докторович; доцента кафедри
теорії і методики змісту освіти КЗ СОІППО, кандидата педагогічних наук
Валентини Успенської; доцента кафедри виховання й розвитку особистості
Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної
освіти», кандидата мистецтвознавства Вікторії Чуркіної.
Перед початком секційних засідань учасники мали
змогу ознайомитися з тематичними кабінетами Нової української школи, що
обладнані на базі КЗ СОІППО.
Робота конференції здійснювалася за такими напрямами:
Особистісно-професійна компетентність педагога
дошкільної освіти;
Особистісно-професійна компетентність педагога
початкової освіти;
Професійна компетентність педагога освітніх галузей
«природознавство» та «фізична культура та здоров'я»;
Особистісно-професійна компетентність педагога
мистецької та технологічної галузей;
Особистісно-професійна компетентність педагога
фізико-математичних дисциплін;
Компетентність педагога професійної освіти;
Особистісно-професійна компетентність педагога
музичного мистецтва;
Професійна соціально-гуманітарна компетентність
педагога;
Психолого-педагогічний супровід професійного
зростання педагога;
Професійна компетентність педагога позашкільної
освіти;
Реалізація тематичних напрямів відбувалася у формі
круглих столів та освітньо-тренінгових майданчиків (тренінгів, майстер-класів,
дискусій).
Учитель англійської мови Логвиненко Н.М. стала
учасницею ІV ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ
«ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ПЕДАГОГА: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА» за тематичним напрямом конференції «Професійна
соціально-гуманітарна компетентність педагога».
Наукова стаття
Логвиненко Н.М. «ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧИТЕЛЯ В
СУЧАСНИХ СОЦІО-КУЛЬТУРНИХ УМОВАХ» увійшла до
збірника матеріалів конференції.
Немає коментарів:
Дописати коментар