«Співчуття до тварин так тісно пов’язане з добротою
характеру, що можна з упевненістю стверджувати: хто жорстокий до тварин, той не
може бути доброю людиною»
Артур
Шопенгауер
Протягом своєї історії людство зазнало не однієї
модернізації власного ціннісного світу, під час якої на місце зруйнованих
соціально прийнятих зразків і норм поведінки приходили нові орієнтири на
майбутнє «світле» життя. Сучасні філософи та науковці зазначають, що, починаючи
з 1920 р., криза європейської культури перейшла на нову стадію.
Все частіше
сенсом існування суспільство обирає матеріальне збагачення, якому підкорює і
науку, і мистецтво, і людське життя. Як результат, сучасні діти вибудовують
власну життєву траєкторію відповідно до ціннісної ієрархії, в якій такі базові
поняття, як спритність та успішність, є більш пріоритетними, ніж доброта та
гідність. Тому на сучасному етапі економічного й національно-духовного розвитку
України дедалі гостріше постає проблема моральної культури молодого покоління.
Концепція Нової української школи передбачає
формування соціальної та громадянської компетентності, яка включає в себе форми
поведінки, потрібні для участі у громадському житті.
Одним із суттєвих показників морального здоров’я
нації завжди було ставлення людей до тварин. Аналіз статусу тварин у різні
епохи та в різних країнах засвідчує, що між ставленням людей до тварин і рівнем
духовного розвитку суспільства існує певна залежність. Саме тому одним із
важливих завдань педагогіки сьогодні є здійснення просвітницько-виховної діяльності
щодо формування у молодого покоління гуманного та відповідального ставлення до
природи і, зокрема до тварин.
Саме тому Лебединська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 вже
вдруге долучилася до Всеукраїнської благодійної акції, організованої БО «БФ
«Щаслива лапа» в рамках проекту «Біоетика» «Нарру Гав для Сірка»,
присвяченої Всесвітньому дню захисту тварин.
Школярі та педагоги зібрали та передали
Лебединському товариству захисту тварин для їхніх підопічних різноманітні корми,
овочі, крупи, медичні препарати, засоби догляду та гігієни. Небайдужими
виявилися майже усі класні колективи. Та найприємнішим було те, що учні дійсно
почували себе причетними до чогось доброго і світлого. Вони відчували гордість
за те, що здійснюють добрі вчинки.
Участь у таких акціях розширює дитяче бачення світу,
розвиває впевненість у необхідності допомагати слабшим, формує цивілізовану
людину, здатну співіснувати з іншими живими істотами.
Немає коментарів:
Дописати коментар